Song review: Barbara Pravi - Bravo

Het lied Bravo is een nummer van de Franse artieste Barbara Pravi. Het is een krachtig popnummer dat gaat over haar zelfvertrouwen en haar trots op wie ze is. Het is een vervolg op haar songfestivalhit Voilà, waarin ze zich voorstelde aan de wereld. In Bravo laat ze zien dat ze niet bang is om haar stem te laten horen en haar dromen na te jagen. Het nummer is gemaakt in samenwerking met John West, die ook meeschreef aan Voilà.

Barbara Pravi is een Franse zangeres, songwriter en actrice. Ze is van Servisch-Iraanse afkomst en haar artiestennaam betekent ‘kleine wilde’ in het Perzisch. Ze begon haar carrière als actrice in musicals en films, maar ontdekte al snel haar passie voor muziek. Ze schreef nummers voor andere artiesten, zoals Yannick Noah, Julie Zenatti en Louane. Ze deed ook mee aan het Junior Eurovisiesongfestival in 2019 en 2020, als schrijfster van de Franse inzendingen. In 2021 vertegenwoordigde ze Frankrijk op het Eurovisiesongfestival in Rotterdam, waar ze tweede werd met het nummer Voilà. Ze wordt vaak vergeleken met Edith Piaf, vanwege haar stem en haar chanson-stijl.

Het nieuwe album van Barbara Pravi wordt verwacht in de zomer van 2024. Het album bevat tien nummers, waaronder de eerder verschenen singles Voilà, On n’enferme pas les oiseaux en Bravo. Het album is opgenomen met de hulp van verschillende producers, zoals Lili Poe, Nazim Khaled en Igit. Het album is een titel die verwijst naar de persoonlijke en muzikale reis van Barbara Pravi, die zichzelf heeft gevonden en geaccepteerd als artieste.